Vozidlá

Modrý žralok /autokrosový špeciál

Domino Hricko z krúžku nás jedného pekného dňa nahovoril aby sme sa šli pozrieť na autokros, ktorý sa koná každú poslednú nedeľu v mesiaci za stavidlami v Trenčíne. Zopár krát sme sa tam boli pozrieť a keďže sa plánujú aj predné náhony, rozhodli sme sa, že skúsime aj jazdiť.

Autokros

Dominov otec Peter nám zohnal Wartburga 353 s radením pod volantom, ktorého sme kúpili kedysi koncom apríla/začiatkom mája.Prečo Wartburg? Rámová konštrukcia, jednoduchý, ale výkonný motor, vysoká svetlosť podvozku a úžasný rozsah pruženia.Prvé skúšky podvozku boli v lese po traktorových cestách, kde sme sa presvedčili o terénnych vlastnostiach tohto východonemeckého skvostu.


Prvé úpravy

Začali prvé úpravy.Otrhali sme z auta všetko čo zavadzá, alebo môže horieť. Marek zvaril dovnútra rám z trubiek - zväčšuje prednú deformačnú zónu kvôli korytnačke zapalovania, nebezpečne vystavenej nárazom zpredu. Odstránil som všetky svetlá a podobné veci, škoda ich zničiť, možno sa ešte zídu. Taktiež som zrušil všetku pôvodnú kabeláž , vrátane zapalovania. Zrušila sa palivová nádrž, pôvodné sedadlá (sú len do pol chrbta) a zháňame nové. Chystáme sa na motor, ten chytí úpravy elektronikou, mikroprocesorom riadené časovanie predzápalu motora a pod.


Úpravy, úpravy a úpravy

Takže konečne ďaľšie zmeny, zohnal som pojazdného favorita so zničenou karosériou - maník z toho spravil rapidu. To bol zdroj viacerých vecí pre pokračovanie prác na wartburgu.Použili sa predné sedadlá, chladič, ručná brzda, atď,atď. Motor z fava som predal a zvyšok rozpredal na náhradné dielce. Janqa sa začala umelecky vyžívať na vonkajšom stvárnení celého vozidla.Namalovala imitácie svetiel, a rám. Keďže pôvodná farba bola hnedá, mal som návrh aby auto stvárňovalo Medveďa.Ten samozrejme neprešiel, ale musím uznať že je to takto lepšie.Pomaly sa robilo na elektronike, upravilo sa taktiež nasávanie - použil sa iný typ filtra, ten papierový sa rýchlo nachytá prachom.


Finálny stav /aspoň to tak vyzeralo/

No , Marek spravil neprieraznú nádrž (alebo si to aspoň myslíme - dá sa preraziť pri zrážke áut gula s 5mm oceľového plechu?)a ďaľšie kraviny. Boli problémy s elektronikou, zarušovalo sa to, ale už je to odstránené.Dokončovali sme to zopár dní hlboko do noci, ale vyplatilo sa. I keď susedia asi zúrili keď sme ich o druhej v noci zobudili štartovaním, a hlavne keď nám motor občas stielal do karbáča (o tlmičoch výfuku taktiež škoda hovoriť).Elektronika robila šarapatu, tak sme to nechali na neskôr a zatial použili pôvodné rieŠnie, ale určite ju tam v budúcnosti chceme mať.Takže zhruba finálny stav je takýto - modrý žralok.


Závod

Vozidlo znovu pojazdné a išlo sa na závod. Ale keď sme sa naňom tak natrápili, nechceli sme aby sa rozbilo, takže sme len tak prezentačne spravili kolečko, dve.Touto cestou ďakujem organizátorom a hlavne manažérovi programu a zároveň moderátorovi Farimu za možnosť otestovať si dráhu, jazdné vlastnosti a správanie v teréne. Na ďaľšie práce na aute a zároveň aj naše závodenie si počkáme asi až do jari, začala totiž škola, práca , zima, problémy, no strašné...

Autor článku : Juraj Ečery
Tvorcovia projektu : Juraj Ečery, Marek Šutliak


Príspevok pridaný dňa: 08.01.2012 od užívateľa: .



Zanechať komentár:

Správa:


Nick:
Zobraziť všetky